Totes coneixem la frase d’en Diògenes : “el moviment es demostra caminant”. També sabem que la mobilitat de la gent ha viscut, en els darrers anys, una transformació important. Qualificatius com sostenible o neta, s’han incorporat conceptualment a l’acció diària que totes hem de fer per anar a treballar, estudiar o comprar. Així doncs, i entre altres formes de moure’ns, la bicicleta ha superat l’estricta condició de vehicle lligat a la pràctica esportiva, per convertir-se en un element de mobilitat diària imprescindible per les nostres tasques quotidianes. Això ha comportat, per exemple, la incorporació de la propulsió elèctrica per fer de la bicicleta una forma de mobilitat més assequible a totes les capacitats físiques de molta més gent.
Sant Quirze, el nostre poble , ha viscut en aquest mandat municipal una autèntica i decidida aposta per fer de la mobilitat sostenible en bicicleta una gran realitat. Ha estat, si em permeteu l’expressió, la “revolució local” esperada de feia molts anys.
Entre les “conquestes” d’aquest mandat podríem destacar : la construcció de la passera sobre la C58 al final de l’Avda Egara (*), la construcció (amb subvenció europea) del carril bici Sant Quirze-Sabadell per la C1413 que ha fet realitat una vella reivindicació de connexió, el reforç de pàrking de bicicletes a l’estació dels FGC amb la construcció d’una gran gàbia per bicicletes elèctriques, la construcció de la passera de la Via verda a l’UAB al carrer Oreneta que dóna continuïtat definitiva i segura a aquest eix.
Aquestes són accions que han representat un abans i un després en la bicimobilitat urbana ( i interurbana). Una aposta definitiva per demostrar que el món es mou cap a conceptes de mobilitat més sostenible. Un conjunt d’actuacions que ha comportat una gran inversió de diners públics municipals i d’altres administracions ( més d’un milió set-cents mil euros).
Una aposta estratègica que tindrà noves realitats en breu : una nova connexió amb Sabadell per l’Avinguda Arrahona salvant amb seguretat els nusos viaris de la C58, el nou carril bici entre Can Canals i Sant Pau Riu Sec aprofitant l’enllaç viari de pròxima construcció o la continuïtat de carril bici per l’Avinguda Egara.
Com deia, la millor forma de demostrar el moviment és ajudant a fer-lo possible.
JOSEP COLL
(*) veure “Entre poc i massa” publicat en aquest mateix diari titulat “Resultats efectius de la fermesa de poble”.